Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Kalas för Stella

Publicerad 2019-06-20 11:11:02 i Stella,


Stella fyller ju som bekant år den 25 december! Att ha kalas för kompisar då är inte det lättaste så i år blev kalaset av den 9 juni istället. Så mycket lättare att ha kalas på sommaren när man kan vara ute, även om vädret inte var det allra bästa denna dag så kunde vi leka lekarna ute men fikade inne.

(null)

(null)
Lugnet före stormen...

De började med dunkgömme innan det var dags för fika. Mikael o Stella hade bakat rosa bullar dagen till ära, jag o Stella hade gjort chokladbollar o så hade jag köpt lite andra goda saker. Bland annat köpte jag minimuffins och så gjorde jag blå creamcheese frosting och så fick de själva dekorera sina minicupcakes!

(null)

(null)

(null)

(null)

Sedan körde vi femkamp. Bland annat vem som kunde äta upp ett godissnöre snabbast utan att använda händerna, flytta ärtor från en tallrik till en annan med hjälp av sugrör, spotta grodor, kasta bollar på burkar o samla poäng samt leta fram godisbitar i en tallrik med mjöl. Den sista grenen framkallade tårar hos en deltagare då hon inte ville vara med för hon smutsade ner sig, men annars var det mest glada miner!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tårta måste man givetvis ha.
(null)

(null)
Supergod Mytårta!

Sedan avslutades kalaset med en pinjata som de fick slå ner. Ett mycket lyckat kalas och om jag får bestämma så tar vi ett nytt sommarkalas nästa år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela