Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Sandvik

Publicerad 2019-07-13 21:58:23 i Allmänt,

Att köra runt på Öland och upptäcka nya ställen är något som vi tycker om att göra. För nån vecka eller så sen så packade vi fikakorgen med krabbelurer, kex o dricka och så körde vi över bron med siktet inställt på de mer norra delarna.

(null)

(null)
Fikakorgen kom fram redan utanför slottsruinen då humöret började svika de flesta i bilen. Men en tur inne i ruinen hoppade vi, vi ville hitta på nåt annat. 

(null)

(null)

(null)
I Sandvik finns det en stenstrand precis bredvid småbåtshamnen, dit gick först. Barnen kastade sten efter sten efter sten i havet och av åkte både strumpor o skor. Lite väl mycket vind för att det skulle vara skönt att stanna en längre stund så efter att barnen känt på vattnet och slängt i massa sten så var det dags för glass. Kanske den godaste glass jag ätit till och med!
(null)

(null)

(null)


(null)
Vi satt inne i den varma lilla glasskiosken och njöt av den goda glassen. Stella tog mango o jordgubb, matheo tog vanilj o jordgubb o milo bara jordgubb och så delade jag o Mikael på en skopa lakritsglass. Ett dåligt beslut det där att dela skulle det visa sig eftersom glassen var så in i bängen god. Jag hoppas att det blir ett besök till innan sommaren är slut. Då ska jag ta två kulor själv - mocca o lakrits.

När glassen var uppäten gick vi en sväng i småbåtshamnen innan vi hoppade in i bilen igen för att vända tillbaka till kalmar.
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela