Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Borås djurpark

Publicerad 2018-07-23 21:44:29 i Allmänt,

Efter Grundsund så gjorde vi ett besök på Borås djurpark. Vi lämnade Grundsund torsdagsmorgon och körde mot Borås där vi mötte upp calles syster Helena och hennes två barn Viggo och Ebba.  

(null)

(null)

(null)
Som vanligt denna sommar så hade vi fint väder men fast det var soligt och ganska varm så såg vi massor av djur. Här ovan spanar barnen in savannen där det samsades massor av djur - precis som på den riktiga savannen!

Elefanterna var inne i sitt nya fina hus på förmiddagen så där var vi inne och kollade in dem. (null)
(null)

Det stod en tjej från djurparken vid ett bord ute i parken där hon hade skinn från nåt djur och horn kanske från något annat djur och säkert något mer. Tror hon sa något spännande om djuren men jag hade nog fullt upp med att räkna in barnen så jag har ingen koll. Däremot är jag ganska säker på att Calle försökte lura i barnen något med det där hornet...
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Björnarna sprang runt med sina ungar och badade och klättrade. 

Det fanns passande nog en varm dag som det var en ny vattenlekplats som barnen gillade supermycket.

(null)

(null)

(null)

(null)

Var visst bara minstingarna som fastnade på bild där, kan ha varit för att de andra hade fullt upp med att leka i vattnet och klättra på klätterställningen.  Matheo och Viggo hade det så roligt tillsammans och eftersom Viggos pappa faktiskt jobbar på djurparken så hade han ju superkoll på alla djur och vart vi skulle gå.  

Vi grillade korv, supersmidigt med elgrillar som stod uppställda lite nedanför lejonens hus. Lejonen kollade vi förstås oxå in, det fanns skyltar som varnade om att de kunde kissa ut mellan gallren så turligt nog var de ute och vi kunde titta på dem genom fönstret. (null)

Hade för mig att jag tog ett par bilder på de små söta lejonungarna oxå, men det gjorde jag nog inte för jag hittar inte dem i telefonen.

(null)


Efter glass i stora lass och provsittning på traktorn var det så dags att dra sig så sakta hemmåt, eller rättare sagt till Falkenberg. Men på utvägen stötte vi på några stora men väldigt stela djur och klättervänliga djur.

(null)

(null)

(null)

(null)

Vilken dag vi hade! Vi tackar familjen Munthe och Helena, barnen och deras pappa Niklas så klart som ordnat så bra till oss. 

(null)


Kan verkligen rekommendera ett besök på Borås djurpark, vi såg mycket djur och det var inga långa avstånd och pricken över i:et var den fina lekplatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela