Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Nyår

Publicerad 2018-01-08 09:20:11 i Allmänt,

Nyårsafton firade vi på Öland hemma hos familjen Landefrö tillsammans med familjen Eriksson. Vi började med att träffas på Haga strandpark kl 17 för att kolla på fyrverkerierna som barometern skjuter upp i stadsparken varje år. Det regnade dock och så var det ju helt kolsvart ute (vet inte vad jag förväntat mig i och för sig!) så jag o pojkarna stannade i bilen och såg nån liten glimt av raketerna på andra sidan sundet.

(null)
Förrätten försvann snabbt! Kräftröra på hemmabakat bröd. Till huvudrätt var det supermör oxfilé med potatiskaka och madeirasås. Det var min o Mikaels tur att göra efterrätt och vi valde att göra två olika. Innan tolvslaget åt vi vit chokladmousse med hallon och efter åt vi chokladfondant med vaniljglass. 

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
 Alla barn höll sig vakna till tolvslaget eller ännu längre till och med. Men vid tolvslaget gick vi ut för att spana in raketer, Matheo hade förberett med hörselkåpor men som tur var så var det inte så många som sköt raketer där vi var så det var lugnt ändå.
(null)

(null)

(null)
Bubblet glömde vi inne men det blev ju nytt år ändå!
(null)
Nu hoppas jag 2018 blir minst lika händelserikt som 2017 eller lite mer kanske! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela