Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

De där sjukdomarna...

Publicerad 2018-04-09 09:20:12 i Milo,

De här första månaderna på 2018 har nog tagit rekord i sjukdomar. Om det var magsjuka före jul så har det varit feber och förkylningar nu. Tar i och för sig hellre feber än det andra men någon måtta kan det ju vara. Var hemma hela veckan innan påskveckan, och sedan fick milo feber igen under påskafton och påskdagen. Sedan vart han bättre men så i onsdags när jag hämtade från förskolan så hade de mätt 38,6 i temp på lilleman igen.

(null)
Tyckte han blev bättre under fredagen men så vaknade han upp efter sin middagslur på lördagen och var jätteledsen och höll sig för örat och sa aj! När det inte blev bättre efter alvedon så ringde vi och fick tid hos jourläkare halv nio på kvällen... och tur var det. För det visade sig att det var dubbelsidig öroninflammation, halv nio var vi där och tjugo minuter senare stod jag på apoteket och hämtade ut antibiotika som han sedan fick första dosen av redan senare på kvällen. 

Tycker han piggat på sig snabbt ändå men sov gott över två timmar i vagnen idag när jag var i lekparken för att rasta de andra två nedan Mikael var på fotboll. Det visade sig vara perfekt läge på vagnen att sova i när jag var fällde halvvägs.

(null)
Vi höll oss på avstånd så det mesta av skriken från alla barnen inte hördes ner i vagnen, för det märktes att folk är sugna på vår och värme när lekparken fylls med folk! Nu är vi hemma imorgon oxå men sedan hoppas jag att han är redo för förskolan så jag gå och jobba lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela