Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Astrid Lindgrens värld

Publicerad 2017-05-28 20:36:44 i Allmänt,

I torsdags packade vi in oss i bilen allihopa och styrde kosan mot Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Det var strålande sol och lagom varm, en perfekt dag för att besöka ALV.

Nu i maj är det lågsäsong, vilket innebär att det "bara" är föreställningar hos Pippi, Emil och Karlsson på taket. Vilket var kanska skönt tycker jag, för man hinner inte med hela parken på en dag. Vi tog det lugnt, åt lunch, stannade vid gungorna (som Milo gillar) och fikade på glass i värmen mellan föreställningarna.

Vi började med Pippi, och efter föreställningen tittade vi i Pippis hus och på hennes båt!

Vi var även förbi Nils Karlsson pysslings hus, vilket jag inte kommer ihåg att vi har sett innan.

Även om det blev mycket vagnåkande för Milo så var han nöjd och glad, och vid föreställningarna får man inte ta med vagn så då fick han ju komma upp och sträcka på benen.

Det blev en mycket bra dag, att sedan hemresan inte blev så kul för mig mest det glömmer vi, huvudvärk och illamående passar ju inte så bra ihop med lång bilresa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela