Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Sommardagar

Publicerad 2017-07-16 14:51:59 i Allmänt,

Den här veckan har vi mest varit hemma i Lindsdal mrn även gjort några småutflykter. Förra söndagen åkte Stella, Matheo och jag till rafshagen och hade det skönt medan Mikael och Milo var hemma och tvättade bilen. På måndagen åkte vi alla till stranden och det var inte lika lugnt och skönt.

Det var inte så mycket folk där i måndags men med en ettåring som kryper mot vattnet och inte stannar när han blir blöt utan bara fortsätter, blir det inte så lugnt! Stella badade, hoppade i från bryggan och simmade in. Matheo kanske doppade stortån...

I onsdags körde vi en sväng på Öland, på jakt efter gofika. Först åkte vi till rällapaviljongen då jag läst att de hade kak och glassbuffé, men väl där såg det inte så lockande ut så vi åkte vidare och hamnade på café strandnära i stora frö. Där åt vi gott och dyrt, men deras brownie med ett täcke av italiensk maräng - supergod!

I torsdags var det poolväder och barnen, eller mest Stella och Milo, badade. Sedan tände Mikael grillen och vi grillade majskolvar och flintastek och hade det bra!

Studsmattan är poppis fortfarande, nu har även Milo fattat tycke. Igår lördag åkte jag och barnen åter till rafshagen, texmexkväll med familjen Eriksson i fredagskväll gjorde dock att vi kom iväg sent. Så efter en timme på stranden började det hopa sig mörka moln och jag tyckte nog att jag kände ett par regnstänk. Men tre gånger på stranden på en vecka får man väl säga är godkänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela