Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Så kom snön

Publicerad 2017-12-10 21:54:19 i Allmänt,

Idag har vi haft fullt upp. Efter frukost bylsade vi på oss overaller, vantar å mössor för att ge oss ut i det kalla vädret och skaffa oss en julgran. Nu blev det ingen julgran då eftersom vi inte hade med oss kontanter utan istället åkte vi till Ica och handlade för veckan. Hemma igen stannade jag ute med pojkarna medan Stella gjorde sig redo för kalas i bowlinghallen för en klasskompis som fyllt år.

(null)

(null)

När jag kom hem från att ha skjutsat Stella och hennes kompis Hajr så hade Mikael och Matheo satt igång med lussekattsbak. Så efter vi fått i oss lite tacorester till lunch medan degen jäste så tog jag över baket och så formade jag och Matheo finfina lussekatter.
(null)
Här är bagarna i full gång!

(null)
Medan vi som bäst rullar lussekatter så börjar det snöa. 
(null)
Stella hemkommen från kalaset och hjälper till att få lussekatterna färdiga så att vi äntligen kan åka o fixa en gran innan det blir mörkt.

När vi sedan plockat ut sista plåten och bylsat på oss ytterkläderna igen för att åka o hugga gran då ser det ut så här! (null)
Hur mycket snö kan det komma på en timme? 

(null)

(null)
Vi hittade en till slut, hoppas den ser lika fin ut i vårt vardagsrum utan snö på!

Hemma igen gjorde jag och barnen oss en kopp te, de älskar te med honung i, och så provsmakade vi lussekatterna, som var otroligt goda naturligtvis. Vi får väl se om vi får in granen imorgon eller hur det går, fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela