Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Pyssel

Publicerad 2017-12-19 13:33:31 i Allmänt,

Förra måndagen var vi i pysseltagen, pepparkakshus och att klä julgranen vi huggit dagen innan stod på schemat.
(null)

(null)
Jag har tidigare år limmat ihop huset men då kan man ju inte äta upp det sedan. Så detta året hade jag tänkt sätta ihop det med kristyr, hittade en blogg som skrivit att kristyren blev hård som cement om man följde receptet... 
(null)
Det gick ju superbra så länge vi dekorerade, men sedan ramlade en gavel i golvet och gick i inte tusen bitar men fyra, och då skulle den lagas och sedan skulle allt sättas ihop. Och då tyckte jag kanske inte att man kunde jämföra kristyren med cement precis. 
(null)
Så här blev det alltså tillslut! Får se om det blir ett nytt försök, för nu är förrådet med limstavar till limpistolen påfyllt...

Vi fortsatte kvällen med att klä granen.
(null)

(null)

(null)

(null)
Lite sned, eller ganska mycket... men fin ändå kan man väl säga. Svårt att välja gran när snön ligger tung på grenarna och det börjar skymma.  Det är iallafall kul och fint med en egen gran i år, tror det var ett par år sedan sist eftersom vi alltid brukar ut å köra en massa kring jul så har vi tyckt att det inte varit lönt. Nen eftersom vi i år ska fira julafton hemma så var det inget snack om saken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela