Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Grundsund 2016

Publicerad 2016-08-10 22:16:32 i Stella,

Vet inte om detta var åttonde eller nionde året som vi besökte Grundsund. Förra året gifte ju Sofia och Calle sig då var inte barnen med men detta året var de ju med och dessutom fler än någonsin så det var fullt ös från morgon till kväll.

Vi kom upp till Grundsund ganska sent på söndagskvällen så få var det mest mat, bäddning och sen sova. På måndagen gick Mikael, Milo och jag och köpte frukostbröd och efter frukosten var intagen och alla var mätta och påklädda gick vi ner till hamnen och den långa bryggan som sträcker sig, vet inte hur långt.

Vid lunch kom Cia, Hans, Hedda och Ester. Vi grillade korv och sedan gick vi till den lilla badplatsen där även barnen kan bada. Har inga bilder därifrån för Mikael stannade i stugan med Matheo som inte är den stora badfantasten.

På tisdagen var det halvfint väder och vi bestämde oss för en tur till Lysekil. Vi tog bilarna och färjan och sedan gick vi till restaurangen Norra hamnen 5.

Lite blåsigt på färjan över till Lysekil!

I väntan på maten. Tror inte vi var där 2014 och förra året var vi inte där, men det var lika fint och lika gott som sist. På onsdagen var det dags för en tur med båten men det får bli ett eget inlägg. Nu ska jag och Mikael kolla på ett avsnitt av Gifta vid första ögonkastet, finns på SVT play, och jag tycker ni ska kolla in det om ni inte har gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela