Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Jul 2014

Publicerad 2015-01-01 17:13:05 i Stella,

Så blev det jul igen och vi packade väskorna för en tur till Sibbhult och sedan vidare till Falkenberg, vi åkte söndag innan jul och kom hem i måndags.
 
Julafton innan kaoset utbrutit!
Och så kom ju tomten öven detta år. men först kollade vi på Kalle Anka och hans vänner och drack glögg och kakor och julgodis, och sen blev det mat, ett helt julbord fick vi i oss oxå innan tomten tittdae förbi. Och tydligen så hade alla barnen varit snälla även i år, för paket fanns det gott om. Även jag fick finfina paket! Av Mikael en Odd Molly kofta jag suktat efter och av barnen ett jättefint Marc by Marc Jacobs halsband. Sedan fick jag även en långkofta, halsduk, och fleccestrumpor till mina Hunterstövlar. Barnen fick massor av leksaker, Stella fick bland annat en trädgård och en del möbler till sitt dockskåp, Dr McStuffins doktorsväska och walkie Talkies och en massa Frostgrejor och lite böcker. Matheo fick en Snowrazer, ett garage till småbilarna, trämatsaker och lite kläder och böcker.
Sofia fick som vanligt assistera tomten.
Stackars Matheo gillade inte alls tomten...
Men därimot var paketen som han kom med destår mer populära.
Otto och Matheo i samspråk om rånet som Matheo fick av mornor men som han sedan snällt delade med sig av till Otto genom att mata honom!
Till slut i sista sekund innan han skule gå fick tomten en kram även av Stella.
Och så fick vi hela tjejligan på kort plus en liten huligan längst ner! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela