Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Ettårskalas

Publicerad 2014-09-01 22:10:27 i Stella,

I lördags hade vi ettårskalas för Matheo! Kan inte fatta att det gått ett år, det har verkligen gått alldeles för snabbt.
Farmor, Mathilda, Novalie och farmormor Stina kom från Falkenberg på fredagen och hjälpte till att duka upp inför kalaset. Sofia hämtade vi på fredagskvällen i Nybro efter ganska mycket tågstrul och sedan på lördagen kom mormor och morfar med Veronica, Siri och Otto och så kom Ros-Marie och Bo med Camilla och Ellen.
 
Jag hade gjort italiensk inspirerad buffè med pastasallad, lufttorkad skinka, golfetta, mozzarella och tomatsallad, melon och bröd. Det blev väldigt gott tycker jag!
Paketöppning, Matheo tackar och bugar för alla fina presenter! Leksaker, kläder, ryggsäck, pengar och presentkort. 
Tjejerna lekte fint som vanligt.
 
Till tårta hade jag gjort en Nutellasemmifreddo och en hallonsemmifreddo som jag sedan toppade med hallon och blåbär. Matheo fick givetvis en egen bit som han fick kladda och mojsa med bäst han ville!
 
Stort tack till alla som kom och kalasade med oss!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela