Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Stödhjulen

Publicerad 2014-05-08 18:17:12 i Stella,

Det är fler och fler kompisar på förskolan som nu kan cykla utan stödhjul så idag tyckte Stella att vi skulle testa att plocka bort hennes oxå. Det var ju lite sol mellan skurarna så vi tog med oss skiftnyckeln och gick ut och plockade bort de där stödhjulen.
Minuten efter att dessa bilder är tagna så hoppar kedjan av... in och hämta skruvmejsel, plocka bort kedjeskyddet peta på kedjan skruva fast skyddet vänder på cykeln och... kedjan hoppar av igen. Plockar av kedjeskyddet igen efter att ha sagt en massa fula ord och övervägt att kasta cykeln i soptunnan - men Stella övertygade mig att man inte unde göra det! Bara att ta fram skruvmejseln igen och få på kedjan igen. Men sedan så övade vi ett bra tag och fast att jag höll henne i hennes jacka hela tiden så kände jag att det var nära att hon cyklade själv ibland. Hon behöver bara få koll på att man måste trampa HELA tiden annars ramlar cyklen, hon är lite lat tror jag eller har vi puttat för mycket så hon verkar tro att cykeln rör sig fram fast hon inte trampar! Men lite mer övning och eventuellt en ny lite större cykel så ska hon nog kunna cykla själv snart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela