Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Skälby

Publicerad 2014-05-19 15:46:15 i Stella,

I Fredags var Mikael på Kick off, han åkte Göta Kanal. Det var ju så himla fint sommarväder här så efter Matheo vaknat vid halvfyratiden så stuvade jag in dem i bilen och så körde vi till Skälby för att njuta av det varma vädret och sista solen för dagen. När vi kom fram så skyndade vi upp till fiket för att hinna köpa en glass innan de stängde klockan fyra, sedan satt vi på en bänk och mumsade glass, jag och Stella alltså, Matheo fick en klämmsmothie. När glassen var uppäten så gick vi ner till lekparken och Stella hon klättrade och klättrade och kom äntligen upp själv på en av lekställningarna hon tidigare inte kommit upp på utan någon hjälp.
Sedan gick vi en sväng ner till den andra parken där de byggt en naturpark, det finns hyddor av trä, en stor stock som ligger över en liten pöl med vatten och en massa andra roliga grejjer men som inte är så lekparksaktiga.
Stella skulle ju så klart testa att gå på stocken över vattnet, men det gick bra, hon kunde åka hem i samma kläder hon kom i!
 
Matheo har börjat att nästan häva sig ur vagnen om han ser något spännande eller om han bara blir urtråkad så honom får man spänna fast med selen om man inte har ögonen på honom hela tiden. Tror inte att jag spännde fast Stella en enda gång i den där selen som sitter i vagnen, fast då hade jag ju i och för sig bara henne att ha koll på...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela