Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

8 månader

Publicerad 2014-05-07 13:15:13 i Stella,

I söndags blev ju Matheo 8 månader och igår var vi på bhv och mätte och vägde. 8642 g och 72 cm lång, han har vuxit 4 cm på två månader och ligger nu lite över på längdkurvan men fortfarande lite under på vikten, men han följer sin kurva och det är ju det viktigaste. 
 
Vi hade ett väldigt tight schema igår jag och Matheo. Klockan nio lämnar vi ju Stella på förskolan och sedan skulle vi vara på bhv kvart över nio, sedan var det rytmik klockan tio - i Förlösa församlingshem vilket ligger ca 3,5 km utanför Lindsdal. Jag hade tänkt promenera dit eftersom Matheo behöver sova en stund på förmiddagen. Hade planerat att jag skulle hinna precis om vi var lite tidiga till bhv och sedan kom iväg strax innan halv tio och det gick enligt planerna till jag nämnde att vi ska åka till Mallorca i början på juni. Bhv sköterskan Christine tyckte då att vi skulle ta vaccin mot Mässling, Påssjuka och Röda hund som ett resevaccin. Normalt tar man inte detta vaccin förren vid ett och ett halvt års ålder, men ska man ut och resa så kan man ta det från sex månader som ett resevaccin.  Så det var bara att dra ner byxorna på Matheo och så fick han en spruta i låret den lilla stackaren. Men det gick bra, han blev lite ledsen men somnade sedan gott i vagnen medan jag rusade vidare mot Förlösa, vi blev ett par minuter sena, men nu är han vaccinerad och det är ju skönt.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela