Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Karlskrona

Publicerad 2014-08-05 16:28:16 i Stella,

I torsdags så tog vi bilen och packade in hela familjen och åkte till Karlskrona. Stella har pratat om ubåten som finns på ett museum där, jag har för mig att hon såg en annons i Barometern i början av sommaren och sedan har hon pratat om denna ubåt så en tur till Marinmuseum stod på agendan. Väl framme så tittade vi lite på stan och såg ett sånt där stadståg köra runt så en tur med det fick det oxå bli innan vi åkte hem bestämde jag och Stella. Men först tog vi en lunch på en mysig uteservering.
 
 
Efter god lunch så tog vi oss till Marinmuseumet, hur smidigt som helst då det var promenadavstånd från city.
Liten trött gosse som inte skulle somna, han ville såklart oxå se ubåten för när vi varit inne i den och gått runt den och läst på alla skyltar och bilder som fanns runt om så tänkte jag att det kanske var dags för en ny blöja. Jag hinner inte fram till toaletten innan han somnar...
Utanför museet låg flera båtar man fick gå ombord på och det pasade Stella och Mikael på att göra medan Matheo sov i vagnen.
 
Efter två timmar på museet styrde vi kosan mot stan igen och nu skulle det åkas tåg, vi hade turen att när vi kom fram till platsen vi sett tåget på innan så stod det och väntade och skulle gå om 15 minuter så jag och barnen hoppade på.
 
Efter citytåget tog vi en fika innan det var dags att åka tillbaka till Lindsdal.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela