Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Påsk

Publicerad 2014-04-21 15:36:01 i Stella,

Så har det varit påsk och vi har varit lediga allihopa nu i fyra dagar. Jag och Stella har gjort så påskfint här hemma.
 
I torsdags var Marie, Pär, Malin och Sofia här och vi grillade hamburgare gjorda på högrevsfärs och Mikael hade bakat hamburgerbröd. Till efterrätt hade jag gjort en Nutellasemmifreddo, mums vad god den blev om jag får säga det själv! Det är inte sista gången jag gör den.
I fredags gjorde vi inget vettigt, var bara ute i trädgården i det fina vädret och gick en långpromenad.
 
I lördags så hade ju påskharen varit här och gömt ett påskägg till Stella, så efter frukost fick hon leta och leta och leta tills hon hittade det.
I det stora ägget gömde sig en klänning och ett mindra ägg med godis...
Godiset var ju inte så intressant men klänningen!
Den åkte på med en gång. Fast hon fick komplettera med en t-shirt och ett par strumpbyxor.
 
Matheo den lilla stackaren han fick inget påskägg, haren tyckte nog han var för liten...
Fast han var lika glad ändå.
 
Det var superhärligt väder och Stella och Mikael klippte gräset (Stella gick efter Mikael runt hela gräsmattan!!!) Sedan hoppade jag och Stella lite studsmatta.
 
Igår söndag var jag och Mathe och gick en långpromenad på förmiddagen sedan grillade vi korv till lunch och var ute i trädgården och hoppade studsmatta och så jagade jag maskrosor. På kvällen kom Therese, Thomas, Wille och Mila över och så grillade vi igen!
 
Idag gör vi inget vettigt, spelar spel, bygger lego, städar toaletten, lagar mat och bloggar! Det var hela påskhelgen det. Hur har ni haft det?!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela