Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Första advent

Publicerad 2013-12-02 12:47:38 i Stella,

Så var det redan första advent, inte klokt vad tiden går fort! Denna helgen har vi haft fullt upp. I lördags var vi på stan och lyssnade på Duran och Mollan och hjälpte dem att tända granen och ljusslingorna i träden på Larmtorget.
 
Vi passade även på att handla några julklappar, snart är det inte många kvar... intalar jag mig iallafall.
 
Så var det sedan äntligen dagen då första paketet skulle öppnas, första luckan skulle tändas och första ljuset skulle brinna.
 
 
 
Stella var inte så sugen på att sjunga i kyrkan så vi hoppade över det. Vid lunch åkte vi istället in på julskyltningen och först åt vi lunch, det blev bakad potatis. Stellas första och det blev godkännt, hon tyckte till och med att vi kunde ta det fler gånger.
 
Sedan gick vi och lämnade Stellas önskelista till tomten och sedan en snabb titt i leksaksbutiken. Medan jag även tog en sväng upp på Lindex så gick Stella och pappa för att löpa en fin krans att ha på dörren. Mitt val av krans blev nerröstat utan det blev Stella som fick välja denna gång, det fanns ju ingen tomte på den jag ville ha...
 
Inte nog med detta, för sedan när vi kom hem så satte vi ihop pepparkakshuset och jag och Stella bakade även Philadelphiabullar i långpanna. Detta mina vänner har varit en ytterst produktiv helg.
 
 
 
Matheo han låg snällt i korgen och matchade pepparkakshuset så fint i sin brunvita body!
 
 
Han har för övrigt hittat händerna och övar för fullt på att få in hela handen i munnen.
 
Tänkte så smått börja plocka fram julsakerna i veckan, tycker det är bättre att börja i god tid för då hinner man komma i julstämning och sedankan man ju kasta ut det direkt efter jul när man är trött på julen. Än så länge pryder en ensam tomte som fått sällskap av en hyacint skänken i vardagsrummet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela