Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Ännu mer Öland!

Publicerad 2012-07-20 17:57:43 i Stella,

I tisdags kom farmor Carina, farbror Victor, faster Mathilda  och pappa Mikaels morbror Lars med flickvän Carolina på besök. Onsdagen spenderas åter igen på Öland. Vi ställde siktet mot Ölands södra udde och på vägen tog vi ett par stopp på bland annat en glashytta där de hade väldigt fina saker bland annat en ängel som jag ångrar lite att jag inte slog till på. 
 
Carolina  fyndade ett par prickiga träskor i vad det stod skulle vara en fabriksförsäljning av träskor. När vi kom fram var det en bod fylld med träskor och en låda där man skulle stoppa pengarna... Jag hade som vanlig inga kontanter på mig, vilket var synd annars hade ett par röda lackträskor varit mina!
 
 
Till slut kom vi ner till Långe Jan. Det båste och blåste och restaurangen var fylld av andra turister som skulle äta lunch så vi gick tillbaka till bilarna och styrde kosan vidare mot Gårdby Café där vi hoppades få i oss lite lunch.
 
 
Tyvär har jag inga kort från Gårdby för det var en viss liten dam som fick ett "litet" utbrott där för att hon fick en smartiesglass och ingen rosa glass...  Men det är väldigt mysigt där och jag kan verkligen rekomendera det som ett utflyktsmål om ni har vägarna förbi. Det är ju både ett café, lanthandel och sedan har de en butik med kläder och en med jättefina lite mer lantliga inredningsgrejer.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela