Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Valborg

Publicerad 2011-05-01 13:07:47 i Allmänt,

I går var jag och Stella ute nästan hela dagen. Det var fint och soligt hela dagen men ganska kallt i vinden. Vi började dagen med att åka till Citygross och inhandla bland annat nötbog. Jag hade fått tips om en matblogg av Ulrika och när jag var inne och tittade så hittade jag ett recept som verkade smarrigt och superenkelt att göra.

Jag blandade till en marinad på bland annat vitlök, tomatpuré, olja, balsamvinäger och kryddblandningen American steakhouse seasoning. Sedan hälldes detta över köttet och täcktes med bakplåtspapper och skjuts in i ugnen på 100 grader i åtta timmar!  Under tiden så började jag med viss hjälp från Mikael och Stella att gräva upp det som en gång varit rabatt längs grannens garage. Jag kan inte bestämma mig och vi ska så igen den med gräs eller om det skall planteras blommor...

Köttet blev verkligen supergott och det intogs med Mikaels hemmagjorda pommes samt såser och så lite grönt.
Receptet på Pulled beef hittar ni Här (här finns även bättre bilder så att ni ser hur gott det är!) och ni måste prova, idag ska vi äta resten av köttet i hemmagjorda hamburgerbröd med stor sallad till - mums!

Efter vi plockat undan maten var det dags att bege sig till Karlshöjd för att titta på majbrasan.
På hemvägen var det kanska kallt och Stella bäddades ner i både fleecefilten och den tunnare bomullsfilten, jag tror att både jag och Mikael gärna hade hoppat ner och gjort henne sällskap om vi kunnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela