Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Födelsedag

Publicerad 2011-06-19 20:41:07 i Allmänt,

I fredags var det min födelsedag och den började med en hotellfrukost nere på Packhuset. Så jädra gott var det så jag åt och åt och åt tills jag nästa sprack - jag kan varmt rekommendera deras frukost!

Sedan skjutsade jag och Stellis ut Mikael till jobbet och fortsatte sedan till Maxi för att inhandla lite mat inför kvällen då mormor, morfar, Moster Sofia och Calle skulle komma på besök. Ett litet snabbt besök på Polarn o Pyret hann vi med i stan oxå innan det var dags att bege sig hemåt för att äta lunch och baka lite inför fikat som vi skulle ha på eftermiddagen. Vi hade nämligen bestämt med Sara och My och Therese och Wille att de skulle komma förbi och fika och leka lite. Det var så länge sedan vi såg Therese och Wille så det var verkligen på tiden!

Inser nu när jag skriver inlägget att jag inte varit så flitig med kameran på sistone... men då skall jag istället visa er den goda tårtan som jag och Sofia fixade på Lördagen. Vi åt hemmalagad Pizza på fredagkvällen och sedan så orkade vi inte med någon tårta så det tog jag igen på lördagen!

Så här gör man lätt som en plätt en mycket god somrig tårta

Detta behövs:
Tårtbotten av maräng (vi köpte färdiga, man kan ju även göra egna om man vill)
Lemon Curd (Var slut på Ica så vi gjorde egen!)
Grädde
Jordgubbar

Tag ett styck marängbotten och bred på Lemon Curd, bred sedan på ett lager grädde över Lemon Curden så att det inte blir för surt. Ovanpå grädden skivade vi jordgubbar. Lägg sedan på sista marängbotten och bred grädde över och dekorera sedan med ännu fler jordgubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela