Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Semester

Publicerad 2011-07-29 20:12:46 i Allmänt,

Hallå och välkommen tillbaka! Här har som ni kanske märkt varit semesterstängt, men nu är vi tillbaka igen!

Förra tisdagen åkte jag och Mikael till Polen på en 36-timmars kryssning till Gdynia med Theresé, Thomas, Ulrika och Stefan. Vi tyckte det var dags att göra någonting utan barnen så de fick stanna hemma denna gången.

Det började lite struligt med att jag upptäckte tt mitt pass gått ut för typ tre veckor sedan. Efter att ha ringt och pratat med både polisen och Stena Line så verkade det bäst att skaffa sig ett provisoriskt pass för att vara på den säkra sidan. Så jag och Mikael begav oss redan efter lunch i tisdags mot Karlskrona för att hinna skaffa pass till mig. Blev lite förvånad när tjejen bakom kassan på polisen frågade mig, efter det att jag lämnat fram mitt körkort, om jag bott i Sibbhult när jag var liten? Ja, sa jag, och tänkte att det var någon form av kontrollfråga, men då visade det sig att vi gått i lågstadiet  i samma klass i ca två år och att hon känt igen mitt namn. Ibland är världen rätt liten!

Iallafall så fick jag mitt provisoriska pass för 980:- och sedan kunde jag och Mikael gå och äta i lugn och ro på Stars and Stripes och sedan strosa runt lite i butikerna i Karlskrona innan vi begav oss ut mot färjeterminalen för att möta upp resten av gänget.

Vi åkte från Karlskrona kl 21.00 och var sedan framme Gdynia 07.00 har jag för mig. Det var iallafall ruskigt tidigt och jag tror att dagen hade gått lite bättre om vi hade fått sova liiiite till, om det sedan varit lite mer sol så hade inte det heller varit helt fel!

På båten över. Båten var hyfsat fräsh kanske inte maten var tip top men i övrigt var det bra, vi hade uppgraderat hytterna en nivå och det är jag glad för att vi gjorde.

På en strandrestaurang några meter från vattnet, Gdynia hade en jättefin lång vit sandstrand, synd att vi inte fick se den när det var riktigt soligt, men det sprack nästan upp när vi satte oss ner för att pusta ut lite.

Alla fina bilder i detta inlägg är tagna av Thomas eller Theresé Arnewing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela