Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Midsommarhelgen

Publicerad 2011-07-03 14:33:34 i Allmänt,

Oj vad länge sedan det var jag uppdaterade här. Nu var det ju en vecka sedan det var midsommar men här kommer lite bilder från vår midsommarhelg!

Vi började med en riktig midsommarlunch som kunde intas ute då vädret visade sig från sin bättre sida.

Både Charlie och Stella hoppade över sillen och åt istället av Mikaels goda köttbullar.

Efter lunchen begav vi oss till Skälby för att ta del av lite trditionellt midsommarfirande med dans kring midsommarstången. Det blev dock inte så mycket dans men destå mer lek i lekparken.

Hemma igen var det dags för den klassiska jordgubbstårtan. Jag hade förberett tårtan dagen innan genom att lägga ihop bottnarna, på första lagret lemoncurd utrörd i lite grädde så att det skulle bli lite mer "gräddigt" och på andra lagret så mosade jag och skivade jordgubbar. Attans så god den blev måste jag säga! Lemoncurden istället för den traditionella vanlijkrämen gjorde tårtan lite mer fräsch!

På eftermiddagen tittade solen fram igen och pojkarna och barnen passade på att jäsa lite i solen innan det var dags att ta tag i grillningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela