Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Sköna söndag

Publicerad 2011-01-30 19:49:59 i Allmänt,

Idag har det inte hänt mycket. Eller jag har tvättat en maskin tvätt och donat lite i köket medan Stella sprungit runt med någon av sina vagnar och babblat för fulla muggar. Sedan var vi ute och gick en lång runda om Förlösa när det var dax för Stellis att sova middag. Hon vägrar fortfarande att sova i sin säng om inte vi ligger bredvid.

Tänk om ungen kunde prata och berätta för oss vad det är för fel på sängen helt plötsligt. Det var verkligen över en dag som hennes sovrutiner förändrades helt - söndagen den 16/1 kommer vi föralltid komma ihåg :) eller inte. Jag ska inte klaga, igår somnade hon strax innan sju och sov sedan hela natten till strax innan åtta. så när hon väl somnat på kvällen så sover hon oftast 12-13 timmar.

Men som sagt på dagen är den vagnen eller soffan här nere som gäller.
Stella tar sig en tupplur i soffan i lördags innan vi åker in till stan.


En nyvaken Stella

Men tillbaka till söndagen, så åkte vi sedan och tvättade bilen. Jag och Stella stannade kvar i bilen för det var ju så kallt ute så vi ville inte gå ut. Pappa Mikael var lite rädd för att Stella inte skulle gilla biltvätten men det var ingen fara - hon titta storögt på "tvätttgrejen" när den kom åkandes mot och över bilen, och sedan så tog det inte så många minuter då Mikael valt ett vanligt program utan en massa Turle wax och annat tjafs som tar en massa tid (som bilen framför tog så vi fick vänta nästan hur länge som helst!) Protesterna kom när hon var tvungen att sätta sig i sin bilstol igen för att vi skulle åka vidare mot Citygross för att handla lite mat.

Nu sover Stella och snart är det äntligen dax för Solsidan igen - för ni kollar väl på Solsidan? Får se om jag inte ska ta mig en skiva till av Mikaels goda bröd som han bakade tidigare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela