Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Onsdag

Publicerad 2011-01-19 21:55:49 i Allmänt,

Idag har hela dagen bara svischat förbi. Stella sov hela natten på väldigt länge i sin egen säng, hon somnade i och för sig hos oss. Hon har nämligen börjat sovvägra... både på förmiddagen och kvällarna.

Hon vaknade iallafall lagom till vi skulle skjutsa Mikael till jobbet imorse och sedan grejade vi här hemma tills hon började gnugga sig i ögonen. Då stoppade jag ner henne i vagnen så att hon skulle få lite sömn innan vi skulle bada. Innan macken sov hon! jag gick en lång runda och sedan förbi affären där hon vaknade, men då hade hon sovit en timme. Efter lite mat hemma så var det bara att packa badväska och sedan bege sig mot simhallen.

Stella hjälper mig att plocka upp ur diskmaskinen i nya fina adidaskläder som hon fått av farbror Magnus och kusinerna Lukas och Vilda i julklapp.

Idag tyckte simfröken att det var dax för Stellis att simma själv i mot kanten och upp mot trappan. Efter ett par försök så blev Stella som en liten klätterapa och jag behövde knappt hålla i henne för hon klamrade sig fast vid mig så hårt så hårt, så vi tog det lite lugnt och åkte lite rutchkana istället - vi får öva vidare nästa vecka!

Efter simmet så åkte vi och tankade bilen och sedan var det tid att besiktiga bilen och då passade jag och Stella på att ha en liten fruktstund i väntrummet när farbrorn kollade bilen. Men det var inga anmärkningar på bilen som tur var så vi åkte sedan snabbt för att hämta Mikael från jobbet och hem för att laga mat.

Fast Stella sovit en timme p förmiddagen och tio minuter i bilen så skulle hon Inte sov i sin säng när hon började bli trött framåt halvåttatiden - nej då hon kämpade på. Till slut så gick jag och la mig med henne i vår säng och då somnade hon efter tio minuter... Denna skitunge, vad gör man? fram tills i söndags så var hon så nöjd med att vi bara gick in och la henne i sin egen säng...

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2011-01-20 16:00:44

Tror hon testar er........hon märker att hon kan bestämma ganska mycket själv:D, p.s. läs vad Anna Wahlgren skriver, kanske finns där nåt bra tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela