Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Göteborgare på besök

Publicerad 2011-01-12 09:57:48 i Allmänt,

Nu är vi tillbax i de gamla gängorna. Idag onsdag börjar babysimmet igen och jag och Stellis skjutsade pappa Mikael till jobbet - fast han höll på att glömma det. Så när jag vaknade av att ytterdörren smällde igen (tur att han inte är så försiktig på morgonen!) så fick jag fart och ringde på hans mobil så att vi kunde skjutsa honom. Stella sov som en tok när jag for upp men hon vaknade till när jag tände lampan för att hitta mobilen och sedan protesterade hon inte ett dugg när hon fick på sig overall och mössa och blev utdragen till bilen typ 5 minuter efter det att hon vaknat. Min snälla fina lilla plutt!!!

Ja som ni märkte så hade vi ett par göteborgare här på besök i helgen. På fredagen jobbade Mikael så roade vi andra oss själva med först en pulkatur i Lindsdal och sedan en sväng in till kalmar.
Stella och Calle

Tur att vi passade på att åka pulka innan det började töa, fy vilket tråkigt väder det blev sedan på lördagen, grått och blött.

Ja lördagen blev en riktig slappedag vi gjorde inte mycket, förutom att ladda upp inför kvällens restaurangbesök.
Stella skötte sig som vanligt exemplariskt. (notera gärna den väldigt rena tröja)

Jag tror att hon tyckte att vi däremot var lite högljudda!
Efter vi hade ätit upp vår mat och Stella fått prova lite (därav den fläckiga tröjan!) så började Stella skruva lite på sig och jag tänkte att hon kunde komma upp lite. Det var då jag upptäckte det - blöjläckage!!! av den sämre sorten om jag säger så. Det var bajs på både byxor och tröja, så det var inte så mycket mer att göra än att be om notan och sedan packa ihop och åka hem. Stella brydde sig inte nämnvärt, medan vi andra packade ihop så kröp hon omkring på golvet och hade hur kul som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela