Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Lyxiga chokladbollar!

Publicerad 2010-10-10 12:05:08 i Allmänt,

När vi var och fikade hemma hos Ulrika, Stefan och Tage för någon vecka sedan hade Ulrika gjort väldigt fina och goda chokladbollar. Jag blev lite sugen på att testa jag med och igår förmiddag så tog jag tag i saken!

Här kommer receptet:

200g smör
1 1/2 dl socker
6-8 digestivekex
7-8 dl havregryn
6 msk kakao
2-3 mask kallt starkt kaffe
Garnering:

Smält choklad, jag gjorde några i vit choklad och några i mörk choklad.

Gör så här:
Kör havregryn och kex i matberedaren eller mixa med stavmixern tills allt är finfördelat.
Tärna smöret och blanda ner övriga ingredienser, gegga ihop till en deg.
lägg in degen i kylskåpet medans du smälter chokladen. Rulla sedan lagom stora bollar som du doppar i chokladen.
Förvara i kylskåpet tills det är dags för fika!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-10 20:07:21

Dom ser verkligen goda ut......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela