Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Sommar och sol

Publicerad 2010-05-02 15:22:38 i Allmänt,

Vilket fint sommarväder - eller i alla fall vårväder vi har haft idag! klockan är bara tre och vi har hunnit med massor redan. Stellaplutten gav oss sovmorgon till kvart över åtta, men sedan blev det full fart då vi hade planerat att gå en tipspromenad ute i Värsnäs.

När vi vinkat av Calle och Sofia som skulle bege sig tillbaka till Götlaborg packade vi in oss i bilen och begav oss, men väl där så visade det sig att det hade varit sista gången förra veckan och nästa nu var det uppehåll enda tills september... jäkla sk*t oxå, när jag äntligen fått ändan ur så är det inget :) Men vi passade på att ta en runda i skogen när vi nu var där och det var sånt härligt väder.

Fullt med vitsippor överallt - där hade du kunnat ta en massa fina kort Calle!

När vi sedan kom hem så tog vi en fika ute i det fina vädret innan mormor och morfar skulle åka hem. Solhatten åkte på och uppskattades mycket av plutten. Att få solen i ögonen är nämligen ingen hit alls.
Ja, jag kunde ju oxå behövt en solhatt eller solglasögon så hade jag sluppit kisa :)

Sedan passade jag på att ränsa bort "lite" maskrosor ur gräsmattan och Mikael klippte färdigt gräset. Nu har vi kollapsat i varsin soffa efter trädgårdsarbete och en helg med fullt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela