Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Pastagratäng

Publicerad 2010-05-10 20:19:38 i Allmänt,

Var sugen på pasta ikväll så jag slängde ihop en pastagratäng och den blev supergod!



Jag stekte först ett paket bacon i bitar, sedan stekte jag ganska mycket köttfärs (tycker det är tråkigt om det är bara pasta i pastagratänger) blandade sedan detta och kryddade med svartpeppar, lite kalvfond och soya. Sedan blandade jag bara ihop kokad pennepasta, köttröran, ruccola och lite soltorkade tomater i en gratängform. Över detta hällde jag keldas färdiga ostsås och så toppade jag med lite extra ost - in i ugnen på 200 C tills det fått fin färg och allt är genomvarmt.

Gott och enkelt och så blir det ett par portioner över till lunchlådor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela