Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Måndag igen

Publicerad 2010-05-10 09:39:50 i Allmänt,

Fasen vad helgerna går snabbt. Det var precis fredag och nu är det måndag igen (och snart dax för babyrytmik igen) Vad har i hänt i helgen då?  Jo i fredags var ju jag och Pluttis på stan, vi letade efter enportionspajformar till bananpajen vi skulle göra på lördagen. Vi var även uppe en sväng på jobbet där vi var med i vinlotteriet men det blev ingen vinst...

På lördagen hade vi barnvagnsrace - vi var tre små nya familjer som körde runt med barnvagnarna i Lindsdal på lördagskvällen. Vi började med förrätt hemma hos Therese, Thomas och Wille, en jättegod kräftsoppa. Vi fortsatte hem till Ulrika, Stefan och Tage där vi fick varmrätten som bestod av ris och kyckling med curry och en massa annat smarrigt i och så avslutade vi hemma hos oss med efterrätt. Jag och Mikael gjorde lite olika efterrätter, bananpaj med hemmgjord glass, pannacotta med passionsfrukt och chokladmousse.

Stella var inte på sitt bästa humör, jag börjar misstänka att hon är en riktigt osocial bebis för hon var hur härlig som helst här hemma men så fort vi kom innanför tröskeln hos de andra så satte skrik och gnällmaskinen i henne igång...

Igår gjorde vi inte mycket Mikael var seg segare än segast (undra vad det berodde på) men vi fick för oss att Stella skulle få sova i eget rum, så jag grejade och donade lite - gjorde det så mysigt jag kunde och så flyttade vi in sängen i det lilla rummet. Det gick hyfsat måste jag säga - hon vaknade som vanligt vid halv fem, jag stoppade i nappen ett par gånger och sedan somnade hon om, Jag vaknade när Mikael kom in med henne när han skulle till jobbet lite i åtta! Ska ta lite bilder på hennes rum sedan så får ni se.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-05-10 11:31:29

Men det är ju mitt rum juhe...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela