Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Jäkla SJ

Publicerad 2010-05-23 20:49:44 i Allmänt,

Vi - jag och Stellis är i Göteborg. Vi åkte hit i fredags för att heja på mormor som sprang göteborgsvarvet igår och för att hälsa på moster som bor högst upp i Göteborg. För att komma till hennes och Calles lägenhet måste man typ bestiga Mount Everests motsvarighet i Göteborg och med en barnvagn som väger typ 12 och med en bebis i som väger typ 7 så blir det liiiiiiiiiite tungt i uppförsbackarna!

Resan hit gick både bra och dåligt. Det tråkiga stod SJ för som ställde inte det direkttåg som jag bokat mellan Kalmar och Göteborg. Först sa de att vi skulle åka buss mellan Kalmar och Alvesta och sedan tåg till Göteborg men efter ett tag på bussen fick vi reda på att det blev buss hela vägen. Så istället för en tågresa på fyra timmar där man kan göra gröt att äta, byta blöja när man vill, sitta i mammas knä och röra på sig så blev det en resa på nästan 6 timmar i bilbarnstolen för Stellaplutten... det "braiga" stod Stella för som inte tog en enda missnöjd ton på hela resan, hon pratade, plockade lite med mina solisar och sov. Men jag hoppas ändå att det är tåg vi skall åka imorgon när det är dags att återvända till Kalmar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela