Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Baka baka liten kaka...

Publicerad 2010-05-01 18:16:11 i Allmänt,

Japp då var det dags igen, det är ju lördag så lite lördagsmys måste vi ha och när mormor och morfar är här så blir det kakor!

Jag började med urgoda muffins med mandelsmassa och äppel sedan kunde jag inte mottstå att slänga ihop lite kolakakor oxå... ja jag vet - men än så länge ammar ju jag :)

Från Matplatsen har jag hämtat det lätta och väldigt goda receptet på kolakakorna. Matplatsen är en av mina favoritbloggar, där har vi hittat flera goda recept som vi provat här hemma. Kan rekomendera bland annat fläskfilén med tapenadsåsen och fredagsfavoriten!

Receptet till muffinsen hittade jag här, jag strödde lite pärlsocker på toppen innan de åkte in ugnen - tycker att de blir liite extra goda då!

Baka fick jag göra själv, men jag fick gott sällskap av moster Sofia, Plutten och mormor. (Sorry Sofia, men jag hade bara denna bilden på er alla tre...)

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2010-05-03 18:28:24

o var ska "sleven" va, om inte i grytan, syns att hon gillar att va mittpunkten=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela