Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Sommar och sol!

Publicerad 2010-06-29 10:04:14 i Allmänt,

Vilket härligt väder det har varit de här dagarna - hoppas att det håller i sig heeeeela sommaren ;)

Men det finns ju docj en baksida med det fina vädret - det blir så attans varm där uppe på kvällen när man skall sova... lilla Stellis verkar inte alls tycka att det är särskilt bekvämt att sova när det är så varmt. Ett par nätter har hon somnat som vanligt vid sjutiden men sedan har hon vaknat och varit alldelles varm vid niosnåret och då inte vilja somna om igen. Då har hon kommit upp och kollat lite på tv med mamma o pappa tills det har blivit läggdags även för oss och sedan har hon somnat om igen då det blivit lite svalare på hennes rum.

Vi har ju länge haft en liten provisorisk lösning vad det gäller mörkläggning på Pluttens rum. Det finns ju persienner där men när solen ligger på, på kvällen så blir det ganska ljust ändå och Stella gillar att ha det mörkt så då har jag hängt upp ett mörkt lakan framför. Problemet blev då att det blev så bökigt att öppna fönstret... (Dessa i-landsproblem!) Iallafall så tog vi oss i kragen i helgen och åkte till Ikea för at inhandla en riktig rullgardin som sedan Mikael satte upp och nu är det både mörkt och svalt i rummet!

MEN, nu verkar det som om Pluttisen har vant sig vid lite färre timmars sömn - kan det vara så, eller var hon bara lite hungrigare än i vanliga fall? Igår somnade hon som vanligt vid sju men nu vaknade hon inte utan sov vidare till 04:30 istället, då verkade hon ha sovit färdigt och låg och pratade ett tag... jag försökte att igonera henne men efter en halvtimme blev det lite mer klagoläten. Så tillslut fick jag amma henne vid femtiden (hon brukar inte amma förrens vid sju) sedan la jag tillbaka henne i sin säng för jag tänkte då minsann inte gå upp klockan halv sex! När gick jag upp? Jo klockan nio vaknar jag av att det är alldeles tyst i huset!

Ja ja, vi får väl se hur det blir i natt... Nu tillbax till det fina vädret för ute skiner solen från en klarblå himmel även idag!

Plutten leker ute på filt i skuggan.
Stella i ny fin solhatt från farmor.

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2010-06-29 19:05:40

Fin hon är=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela