Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Andra advent

Publicerad 2010-12-05 21:00:51 i Allmänt,

Idag har vi hunnit med massor, vi har varit på julmarknade på Skälby. Där inhandlades en jättefin vårmössa till Stella. Sedan åkte vi hem och medan Stella sov så passade jag och Miakel på att baka lussebullar. Mikael gjorde släta bullar som vi sedan skall pensla med sör och doppa i socker och jag gjorde "vanliga" bullar dvs med fyllning av mandelmassa, smör och socker.

Vi skulle nämligen ha lite nyårsplaneringsfika på eftermiddagen så då behövdes det lite gott.  Nu var det nästan strykande åtgång på Mikaels bullar vid fikat så det var bara en halv bulle kvar när jag skulle fotografera för att visa er. Resten hade han fryst in, men ni få se lite hur det blev i alla fall!

Mina bullar!
Mikaels variant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela