Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Kycklinglasagne

Publicerad 2010-04-13 18:36:51 i Allmänt,

Idag svängde jag ihop en kycklinglasagne - mmmm det är så gott! Egentligen är det Mikaels recept som han kommit på själv, eller själv och själv - ett par kompisar berättade att de blivit bjudna på kycklinglasagne på ett kalas och då tyckte vi det lät så gott så vi googlade lite och sedan så tog vi det bästa från de recept vi hittade och svängde ihop ett eget recept. Fast jag tror inte lasagnen har smakat likadant de gånger vi gjort den! Någongång hade vi mer chili & paprika cremefraishe (inte så gott) en gång hade vi i soltorkade tomater (ganska gott), idag hade jag i: En burk krossade tomater, en burk chili & paprika cremefraishe, tre kycklingfileér som jag gjorde klara i ugnen innan med lite vitpeppar, salt, timjan och vitlök. Sedan varvade jag denna blanding med färska lasagneplattor och färsk spenat och så toppade jag det med en burk fet creme fraishe blandad med riven ost.
Så här blev det färdiga resultatet - efter att jag och Mikael huggit in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela