Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

11 års dagen!

Publicerad 2021-01-10 20:10:36 i Stella,

(null)

Den där juldagen för elva år sedan när jag låg nere i mitt gamla rum i sibbhult och precis hade vaknat för det kändes som att det var något som hänt, att något var annorlunda med magen. Då tänkte jag, vilken tur att det inte var julafton idag, och det kan ju faktiskt vara så att bebisen dröjer ändå tills annandagen men att det absolut skulle bli en 09:a iallafall. Men en juldagsbebis blev det ju och det verkar inte helt fel det heller att fylla år då om man frågar Stella. 

Just detta året började födelsedagen med sång o paket på sängen och en ledsen minikusin som oxå ville fylla år. Sedan följde det som nästan har blivit tradition: plättar till frukost som mormor gjort.  Efter det inpackning i bilen och så bär det av mot Falkenberg och farmor, där det firas födelsedag först med kalkonmiddag och tårta innan det firas lite jul med julklappar till oss andra.

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela