Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Öland

Publicerad 2013-07-30 17:56:02 i Stella,

I söndags var vi över till Färjestaden tillsammans med Wille, Mila, Therése och Thomas för att äta lunch. Jag har hört så mycket gott om Seasalt och glassen på Ölandschoklad så vi var tvugna att testa detta innan semester är slut.

Dagen började med strålande solsken men när vi skulle bege oss mot Öland så mörknade himlen, det ljusnade dock när vi körde över bron och Stella fick till och med en liten stund på stranden i Färjestaden tillsammans med familjen Arnewing innan jag och Mikael mötte upp dem. Men precis när maten kom in så öppnade himlen sig... men det blev mysigt under parasollet och filtarna ändå!

Maten var god men något som var ännu godare var ju glassen från Ölandschoklad... den är värd att köra över bron för. Och regnet, det slutade lagom till att det var dags för glass som ett tecken från ovan!

Staketbygge

Publicerad 2013-07-28 21:04:57 i Stella,

Så har vi kommit till vår tredje semstervecka här på bloggen. Vecka två vet jag inte vad vi gjorde, det var väl mest sol och bad, här hemma i solstolen och poolen eller på stranden i Rafshagen för vädret är väl det sista jag kan klaga på den här sommaren!

Men som sagt vecka tre var det dags för att bygga staket längs med gästgivarevägen. Det började ganska abrupt på ondagen klockan åtta på morgonen då Sebastian ringde på dörren och väckte alla som då fortfarande låg och sov! (Vi trodde att han skulle komma framåt tiotiden och sov som sagt i godan ro...) Men vi vaknade til ganska fort och bygget kunde börja! Medan pojkarna grävde så fixade vi tjejer frukost, mat och fika och så hann vi även med en runda till Rafshagen på eftermiddagen.

På torsdagen var det dags att sätta upp stolparna och sedan börja skruva bräder.

Resultatet - fint va?!

Semester del 3

Publicerad 2013-07-28 19:12:35 i Stella,

På fredagen åkte vi mot Sibbhult till mormor och morfar. Och så äntligen blev det fint väder, riktigt sommarväder!

På lördagen var vi först och badade i Furuboda och sedan på kvällen så åkte vi in til Kristianstad och åt på Bar B Ko tillsammans med Sebastian, Veronica och siri och mormor och morfar.

Så härligt med sol och strand, man kunde nästan tro att vi åkt utomlands...

Efter Furuboda åkte vi hem till Sebastian och Veronica för att ta oss en snabbduch innan det var dags att bege sig ut och äta. Stella fick skjuts på Sebastians axlar!

Efter en dag på stranden fick Mikael nog och åkte hem till Kalmar så jag och Stella fick själva följa med mormor och morfar till stranden både på söndagen och måndagen. Men sedan längtade Stellis efter pappa så mycket så att vi tog tåget tillbaka till Kalmar på måndagskvällen!

Semestern del 2

Publicerad 2013-07-28 18:14:00 i Stella,

Liseberg. Efter att har varit i Grundsund så bestämde vi oss för att stanna till på Liseberg på väg ner till Fakenberg. Victor och farmor mötte upp i ett soligt Göteborg som efter ett par timmar blev lite regnigare...

Med lilla åkpasset kunde man åka mååånga karuseller!!!

Stella hade superroligt och åkte många många karuseller. Roligast tyckte hon nog att Flumriden var, tyvärr vill datorn inte ladda upp de bilderna jag har på när Stella mycket lycklig kommit ner från sista stora backen i Flumriden... det är väl fär dålig upplösning eller nåt.

Efter en hel eftemiddag på Liseberg bar det av till Falkenberg där Stella sedan dagen efter fick följa med Mathilda och farmor på teater, Emil i Lönnerberga som var mycket uppskattat!

Semestern, del 1

Publicerad 2013-07-28 17:58:24 i Stella,

Så börjar semester lida mot sitt slut, en vecka kvar för mig och Mikael och Stella hon har två kvar.

Vi började ju med en vecka på resande fot då vi hälsade på Sofa och Calle i Grudsund, var med Victor och farmor på Liseberg, hälsade på i Falkenberg och även i Sibbhult!

Jag börjar med lite bilder från Grundsund så fyller jag på sedan efter hand, för det finns ju en del bilder...

Vi kom upp till Grundsund på söndagseftermiddagen och Stella var väldigt sugen på at ta sig ett dopp... jag och MIkael trodde ju aldrig att hon skulle doppa mer än lilltån eftersom hon brukar vara en badkruka av stora mått...

Men tji fick vi, den enda som inte badade var ju jag.....

På kvällen gick vi ut på den nya bryggan och det blåste lite så därav mössa och fleece på Stella!

På lördagen åkte vi in till Lysekil för lite shopping och lunch.

På eftermidagen så följde Stella med Calle och Sofia för att plocka lite snäckor med jag kunde vila, - läs sova, i hängmattan och Mikael kunde sitta framför datorn en stund i lugn och ro.

Furuboda

Publicerad 2013-07-07 17:06:30 i Stella,

Idag har vi varit iväg en vecka. I fredags kom vi till sibbhult och både igår lördag och idag har vi varit i Furuboda och badat och solat. Idag ville Mikael hem till Lindsdal, men jag och Stellis stannar kvar och badar ett par dagar till!

På väg

Publicerad 2013-07-03 10:34:36 i Stella,

Så kör vi vidare mot Göteborg och Liseberg. Pysselboken med över 1000 klistermärken som införskaffades i Lysekil håller Stella sysselsatt ett tag till hoppas jag!