Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Lämna och hämta.

Publicerad 2016-09-21 19:42:20 i Allmänt,

Detta eviga lämnande och hämtande, undra hur många gånger eller hur långt jag kommer att ha gått sammanlagt bara fram fram och tillbaka till skolan och dagis när den här föräldraledigheten är över?!

Idag är det onsdag och Matheo har varit ledig, så då är det bara Stella som ska lämnas o hämtas. Och så har jag och killarna varit på garvaregården förstås. Men enligt min app Move, som håller koll på hur jag rör mig (eller inte, återkommer till det) så har jag idag gått 4,9 km och då har jag inte tagit någon promenad utan bara lämnat o hämtat.

Sedan var det den där appen dom håller koll på hur jag rör mig. Den funkar oftast klockrent men idag har jag tydligen varit på (i) Nordatlanten i elva minuter mellan 12:21 och 12:32...

Vi brukar ju oftast ha bråttom till skolan och dagis men hem tar vi det lite lugnare, om inte Milo är vaken och hungrig förståss. Idag sov han som en stock så då kunde vi ta det lugnt och plocka och äta lite björnbär, leka med pinnar och plocka blommor längs vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela