Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Första tappade tanden

Publicerad 2015-02-02 19:53:32 i Stella,

Fredagen innan Stellas fem-årkalas mötte jag upp Mikael, barnen och Carina och Mathilda och Novalie inne i stan efter jobbet. Det första Stella sa var att hon hade en tand lös. Jag trodde att den kanske var lite lös men när hon visade så satt den ju nätt och jämt kvar i munnen! Och sedan gick det snabbt redan på kvällen så hade hon tappat sin första tand.
Det sägs ju att man tappar tänderna i den ordningen man får dem, så jag försökte kolla bakåt i arkivet men där har jag varit dålig på att dokumentera vilken tand som kommit upp. Ser bara att den18 september 2010 så har jag försökt att ta en bild på tänderna i nederkäken... och om jag kommer ihåg det rätt så var det nog vänstertanden (hennes höger) som kom först. Än ser man bara lite vitt av den nya tanden längst ner i hålet, men den kommer väl snart får vi hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela