Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Matheos dop

Publicerad 2014-01-27 16:07:30 i Stella,

I lördags den 25 januari döptes Matheo i Kläckeberga kyrka. Vi hade mat här hemma hos oss innan. Lax från Martins rökeri och potatis, ärtor, sås, sallad och bröd - som jag bakat! Sedan åkte vi alla till kyrkan där Sussie döpte Matheo. Jag och Mikael framförde Välkommen hem av Sonja Aldén och Stella dansade till. Efter kyrkan var det fika med sockerbullar som mormor Mia bakat, Chokladbiskvier som jag bakat och sedan den goda tårtan med nötbotten och nougatcreme som farmormor Stina bakade. Tårtan missade vi helt att ta kort på, men den blev så fin när vi använde Stellas magnetbokstäver och pudrade över kakao så det stod Matheo på tårtan!
 
Här kommer en massa bilder från dagen!
 
Vi lånade bord och stolar från Partykompaniet och dikningen gick i grönt och vitt med ljust gröna Nejlikor med någon sorts grön kvist som lukade jättegott.
Stella hade fått nya kläder och ville ha flätor i håret dagen till ära.
Matheo var fin i sin skjorta och tuffa svarta byxor med hängslen.
 
Stella hade sagt att hon skulle dansa när jag och Mikael framförde Välkommen hem, men hon började dansa redan till första psalmen!
 
Stella fick hjälpa till med att hälla upp vattnet.
Här var jag liiite nervös att Matheo skulle lägga en pizza rakt i fejjan på Sussie, men det gjorde han ju inte som tur var.
 
Faddrarna Sebastian och Emilie skötte sig utmärkt!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-27 16:40:52

Tack för i lördags. Allt gick ju jättebra. Fina bilder.

Postat av: Farmor

Publicerad 2014-01-28 19:02:23

Glöm inte tårtan som Stella gjorde! Och tack så jättemycket för en helt underbar, trevlig, rolig helg! Allt gick så himla bra!!! Kram till er alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela