Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Smakportioner

Publicerad 2014-02-08 16:58:43 i Stella,

Matheo har fått lite gröt nu ett tag, vi hade hoppats på att vi skulle se en skillnad på kräkande efter han ätit gröten då den inte är lika tunnflytande som mjölken! Men jag tycker inte det varit så stor skillnad, det kommer kräk ändå och det är inte lika lätt att torka bort från kläder och andra ställen det hamnar på :) som mjölkkräken så därför har vi väntat med annan mat.
 
Han har fått smaka någon sked då och då av mat vi ätit som har varit av rätt konsistens typ banan, yoghurt eller någon sås eller så. Men nu har han verkligen blivit helt galen när vi äter för nu tror han att han ska få mat så fort någon annan äter. Igår åt jag och Stella lite fruktsallad ut små skålar och han blev helt tokig fast han precis ammats så han kan inte ha varit hungrig. Jag fick mosa lite banan så han kunde få några skedar och så fick jag snabt äta upp resten så jag kunde sätta bort skålen!
 
Tänkte därför att det var dags att göra lite smakportioner som vi kan ta fram när vi äter som han kan få prova på. Så därför kokade jag igår morort och ärtor, ekologiska så klart, och gjorde mos på. Så nu är vi redo för att prova på lite mer mat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela