Stella & Jag

En blogg om Stella, Matheo och Milo av mamma Sabina.

Mikaels födelsedag

Publicerad 2014-02-06 22:19:02 i Stella,

Igår den 5:e februari var det pappa Mikaels födelsedag. Stella frågade mig i bilen på väg hem från stan, där vi varit ett ärende, om det var pappas första födelsedag! När jag sa att det var hans 37:e födelsedag sa hon: oj vad många födelsedagar han haft, är han så gammal!
 
Stella hade ritat en fin teckning och skrivit fint till pappa från Stella på den sedan hade vi fixat några små presenter från Biltema tidigare i veckan. Mikael klagar ju på att det inte är så varmt i den lilla bilen så jag tyckte att en rattmuff skulle vara en bra present. Med hopp om en rosa så fick Stella välja, men hon resonerade som så att eftersom pappa är en pojke så tyckte han nog inte om den rosa utan det fick bli en beige istället. När vi var inne i stan och fixade presentkort från mormor och morfar så hittade vi även en tröja som vi köpte till födelsedagsbarnet. I posten hade det kommit kort både från farmor och farmormor Stina så det blev en rätt så bra hög med presenter och kort iallafall. Sedan gjorde jag och Stella varm smörgåstårta som var klar tills han kom hem efter jobbet, vi dukade med finporslinet och tände ljus. Inte nog med detta jag och Stella hade även gjort chokladbollar som vi mumsade på till efterrätt, så nog blev det ett bra födelsedagskalas ändå tror jag.
 
Födelsedagsgrisen.
Några av chokladbollarna specialrullades i silver och guldkulor och så några med socker till Stella och så kokos förstås.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela